De grote hereniging - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van handsonmalawi - WaarBenJij.nu De grote hereniging - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van handsonmalawi - WaarBenJij.nu

De grote hereniging

Door: Groep 2

22 Juli 2014 | Malawi, Blantyre

Hallo allemaal,
Sinds donderdag is onze groep compleet en hebben we een gezellige tijd met elkaar gehad. Op vrijdag zijn we na een goed ontbijt aan het werk gegaan. De jongens zijn verder gegaan met het dak van de kerk en het graven van een fundering, terwijl de meiden die middag naar een dorpje zijn gegaan voor kinderwerk.

Zaterdag zijn we naar de Mulange Mountain gegaan, de hoogste berg van Malawi. Hier hebben we een wandeling gemaakt naar de waterval, waar we lekker konden afkoelen. Daarna hebben we nog de theevelden bekeken en de dag afgesloten met pizza.

Zondag zijn we naar een klein dorpje geweest waar we de kerk hebben bezocht. Met de minibus vol zingende Malawianen was deze rit (15 kilometer over hobbelige zandpaadjes) erg gezellig. In de kerk hebben we liedjes gezongen en daarna was er collecte, mensen gingen dansend naar voren en gooiden hun bijdrage in een rieten mand.

Maandag zijn we met zijn allen weer lekker aan de slag gegaan en nu is de groep die het laatste is aangekomen op weg naar Stephanos, een weeshuis waar we een paar dagen zullen verblijven.

We vervelen ons dus nog niet!

Tiunana!

• 22 Juli 2014 - 13:58

GreetOW:

Wat een mooie ervaringen doen jullie op. Om nooit te vergeten. Geniet ervan.

• 23 Juli 2014 - 12:08

Liedewij:

Leuk Myrthe om je te volgen met jou groep. Fijn dat je zulk mooi werk mag doen, Heerlijk om even op zaterdag iets van het land te kunnen bekijken. En Mooi op zondag die mensen die zingend hun gaven geven. Wat zul je veel indrukken hebben, die moeten allemaal verwerkt worden. Zal wel veel tijd kosten. Gezegende vakantie verder voor heel de groep, Liedewij