vakantie in de vakantie - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van handsonmalawi - WaarBenJij.nu vakantie in de vakantie - Reisverslag uit Cape Maclear, Malawi van handsonmalawi - WaarBenJij.nu

vakantie in de vakantie

27 Juli 2014 | Malawi, Cape Maclear

Even om een beeld te schetsen: sluit je ogen, stel je een palmboom voor, een prachtig blauw meer en idyllische vissersbootjes erop… Nou daar bevinden we ons op dit moment! Een vakantie in een vakantie tijdens de vakantieperiode.

Gisteren zijn we met het ‘ prachtige’ minibusje van Benjamin richting het National park bij Liwonde geweest. ‘Een ritje in een achtbaan dat gewoon iets te lang duurt’ , aldus Jurgen. De gaten op de asfaltweg zijn soms nog te ontwijken, maar de kilometers die af worden gelegd op de zandwegen zijn nogal hobbelig. Na 4 uur te hebben genoten van deze prachtig aangelegde infrastructuur kwamen we bij het park aan. Per boot zijn we vervolgens verder gegaan richting de plek waar de jeep stond. Voor we eindelijk weg waren met dat bootje waren we een flinke tijd verder. De apen poseerden even, evenals een krokodil en een wrattenzwijn. Eenmaal op het bootje hebben we mooie nijlpaarden gezien en een grote krokodil. Het is bizar om te bedenken dat dit echt in het wild was. Alsof je in een film zit of Safaripark Beekse Bergen… Na de overstap naar de Jeep hebben we ontzettend veel dieren gespot. Opnieuw kwamen er wrattenzwijnen langs, evenals antilopen, impala’s, krokodillen, apen en OLIFANTEN. We konden heeeeel dicht bij deze dieren komen, echt geweldig om mee te maken! (maak jullie borst dus maar nat voor het bekijken van de foto’s die zijn gemaakt…)

Na het wildpark hebben we onze weg vervolgd naar Lake Malawi. Nog weer 3 uur verder en hoop gestommel en vele kopstoten tegen het dak later, kwamen we aan bij onze lodge ‘De Dikke Aap’ (fat monkeys lodge). Aangezien we in het donker aankwamen, was het meer niet te zien, maar de palmbomen waren duidelijk te zien. Onze slaapplekken liggen AAN HET MEER! GENIAAAAAL. Na onze rugzakken te hebben gedeponeerd (en Victor er nogmaals op gewezen te hebben dat zijn KOFFER en RUGZAK eruit zagen alsof hij weken weg ging en het nogal vrouwelijk was…) zijn we gaan eten. Een broodje hamburger met patat heeft nog nooit zo lekker gesmaakt! (begrijpelijk als het enige voedsel op deze dag bestond uit 3 broodjes en een stuk cassave)

Vervolgens nog wat cocktails gedronken die hier zo’n beetje niets kosten en Jungle Speed gespeeld (heel fijn en hilarisch met cocktails achter je kiezen ). Ook van de sterrenhemel kon nog even genoten worden (super mooi!) en vervolgens zijn we gaan slapen. Vanochtend waren we al vroeg uit de veren vanwege de aangename bedden… Het uitzicht toen de deur open ging maakte alles goed! (Evenals de WARME douche!!!) Inmiddels zitten we te wachten op het ontbijt om daarna richting de kerk te vertrekken die rond 10.30 zal beginnen. Kom maar op met die pannenkoeken! Vanmiddag staat er een wandeling op het programma en kunnen we heerlijk van de zon genieten! Morgen gaan we met een bootje naar een eiland in het meer waar we mooi kunnen snorkelen, kortom dagen om naar uit te kijken!!!

• 27 Juli 2014 - 19:14

Henk En Hanneke:

Weer een leuk reisverslag. Mooi dat jullie dit allemaal meemaken. Ff jezelf knijpen........het is echt geen Beekse Bergen!!!!!
    We zijn benieuwd naar de foto's en verhalen. Tot volgende week. Nog een fijne tijd.
    Henk en Hanneke

• 27 Juli 2014 - 19:52

Mam:

Hee daar,
    Wat fijn dat jullie zo genieten.
    Mooie tijd met veel herinneringen.
    Groetjes van ons voor jullie allen.

• 27 Juli 2014 - 20:52

Henk:

Ook op ons vakantieadres volgen we jullie leuke en leerzame verslagen. Mooi dat het allemaal goed gaat. Geniet er nog van. Volgende week hopen we aan de gate te staan. Groetjes, Ada en Henk

• 27 Juli 2014 - 21:17

Bram, Gezien En Wouter:

Hallo,

Met plezier jullie berichten gelezen! Veel herkenning; zeker als het gaat over tijd en afstand.Leuk dat jullie het naar je zin hebben en nuttig kunnen zijn. Geniet inderdaad ook van de schitterende natuur! En leer van de andere kerkdiensten met zoveel enthousiasme!
    We horen graag als jullie thuiskomen.
    groetjes.

• 28 Juli 2014 - 15:00

Henk En Pie Doorn:

Beste Globetrotters.

Hebben met veel plezier alle reisverslagen gelezen.
    Fijn dat jullie veel mogen genieten van de schitterende natuur en de cultuur
    Het is hartverwarmend te lezen hoe jullie door de bevolking worden opgevangen.
    We wensen jullie veel sterkte bij alle te verrichten werkzaamheden die tot zegen van de
    malawianen mogen zijn.
    Wij wensen jullie nog een goede en welbestede tijd in Malawi.

Met hartelijke groet,
    H. en P. Doorn

• 31 Juli 2014 - 21:08

Marianne Doorn:

Hallo allemaal,

Leuke ,mooie reiservaringen!! fijn om jullie zo te kunnen volgen!
    Geniet met elkaar en veel succes met alle leuke en minder frisse klussen!

Groetjes, Wessel Marianne David en Dagmar.