Lang leve het internetcafe, scoutingkamp enz... - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van handsonmalawi - WaarBenJij.nu Lang leve het internetcafe, scoutingkamp enz... - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van handsonmalawi - WaarBenJij.nu

Lang leve het internetcafe, scoutingkamp enz...

12 Juli 2014 | Malawi, Blantyre

Hallo allemaal!
Na ruim een week als kluizenaar te hebben geleefd zitten we eindelijk in een internetcafe. We hebben nog geen werkende dongel en ook de telefoonverbinding lijkt vooroorlogs... Maar we hebben nu internet! (a 100 kwacha per 10 minuten, wat neerkomt op 0,20 cent :) ).

De eerste week zit erop! We hebben al een heel hoop gedaan. Paul en Jurgen zijn bezig geweest met het servicecentre/shop en met vieze softboardplaten vol vleermuizenpoep te verwijderen uit de kerk. Myrthe heeft in de moeder-kindkliniek muurtekeningen gemaakt en verder met de kinderen gewerkt. Geniaal, die kinderen kennen eigenlijk geen kleurpotloden (behalve van vorige groepen en het hanteren van een schaar is ook een dagproject...). Het was wel even wennen aan de cultuur en alle indrukken. Er gebeurt zoveel! Mensen zijn hier heel aardig en doen pogingen om Chichewa aan ons te leren (lukt toch redelijk :)). Ook willen ze veel over Nederland weten en wat wij daar doen. Zo ging Jurgen uitleggen wat scouting inhoudt... Zeg maar een hutje bouwen enz. Kortom, wat de mensen hier de hele dag doen, 1 groot scoutingkamp... Vandaag komt Marieke en bezoeken we de Eben-Haezerschool in Blantyre. Het eten gaat best, al is het wel constant hetzelfde... We vullen het dan ook aan met ons afwisselende snoep uit Nederland haha (groep 2: roze cadillacs van autodrop zouden erg gewaardeerd worden ;)). De temperatuur valt gruwelijk tegen. Een koffer vol t-shirts, maar dit hadden beter truien kunnen wezen. Als de zon schijnt is het heel warm, maar als het bewolkt is (zoals de afgelopen week...) is het freezing. Vooral de avonden zijn koud, maar met een hoop gelach blijven we warm :) Groep 2, wees dus gewaarschuwd, neem warme kleding mee!!!

Wij gaan weer verder!
Groetjes,
Jurgen, Paul & Myrthe

• 12 Juli 2014 - 21:39

Evelyne Wiesenekker:

Hoi Jurgen, Paul en Myrthe,

Wat klinkt dat allemaal bekend zeg! Het kan koud zijn daar he? Dat vonden wij ook toen. Richting het einde van juli en begin augustus zal het wel warmer worden hoor.
    Geniet van de ontzettend gastvrije mensen daar en doe vooral de groetjes aan de Monjeza's!

Groetjes,

Evelyne

• 14 Juli 2014 - 15:38

Cocky Van Slooten:

Hoi allemaal fijn dat het goed gaat met jullie
    Alleen jammer dat het een beetje koud is voor al voor Myrte zij heeft het noormaal al snel koud
    Groetjes Cocky